Nowa strategia spółki
21-10-2008 o godz. 08:13:29
Telefonia Lokalna DIALOG S.A.

Zgodnie z nową strategią, przyjętą przez radę nadzorczą Dialogu, w 2015 roku przychody operatora mają wynieść około 900 mln zł. Zgodnie z planem prezentowanym w 2006 r., spółka miała stać się największym w kraju operatorem telefonii stacjonarnej z 1 mld zł przychodów w 2010 r. Strategia odsuwa realizację tego celu o 5 lat. W 2015 roku Dialog ma posiadać:

  • 300 tys. klientów telefonii stacjonarnej we własnej sieci,
  • 276 tys. klientów szerokopasmowego dostępu do internetu,
  • 130 tys. klientów telefonii komórkowej
  • 165 tys. użytkowników telewizji IPTV.
Przedstawione dane oznaczają, że Dialog zakłada, iż w ciągu następnych 7 lat straci około 90 tys. abonentów tradycyjnej usługi telefonicznej (na koniec czerwca w sieci operatora dzwoniło 396 tys. linii).

Na koniec tego roku Dialog ma obsługiwać 582 tys. klientów telefonii stacjonarnej (na własnej sieci i na bazie WLR). Liczba klientów szerokopasmowego dostępu do internetu ma wynieść 134 tys., o niecałe 10 tys. więcej niż na koniec czerwca.

Dialog ma zakończyć ten rok 548 mln zł przychodów i stratą "idącą w miliony".